Hovedsiden  
  Tester  
  - Testarkiv  
  Nyheter  
  - Nyhetsarkiv  
  Motorsport  
  Messer  
  Søk  
     
  Kontakt oss  
     

 Test: Range Rover – King Of(f) The Road?

Pluss og minus
+ God Plass
+ Eksklusiv
+ Bra terrengegenskaper
- Dyr
- Litt motorstøy
- Tung
= En klassisk terrengbil som oser av eksklusivitet. Samtidig en bil som virkelig tåler en tur i bushen

Motorweb mener

En bil som tar seg bra frem i terrenget samtidig som veiegenskapene er ivaretatt på en fremdragende måte. Bilens størrelse gjør at den er romslig og ser eksklusiv ut, men samtidig lider ytelsene at nettopp dette.
Poeng
 Range Rover
Utseende og design
Form (10) 8
Praktisk (5) 5
Sum (15) 13
 
Førermiljø og interiør
Dashbord (10) 9
Stereoanlegg (5) 4
Støy (5) 4
Ratt (4) 4
Seter (7) 6
Sum (31) 27
 
Under panseret
Kjørekultur (10) 8
Motorlyd (7) 4
Komfort (5) 5
Sum (22) 17
 
Fun factor
Kjøreegenskaper (15) 11
Fun factor (12) 10
Tekniske duppedingser (5) 4
Sum (32) 25
   
Sum totalt (100) 82
 
Tekniske duppedingser
ABS – Antiblokkeringssystem
APS - Akustisk parkeringssystem
EBV - Elektronisk bremsekraftfordeling
EDS – Elektronisk differensialsperre
DSC – Elektronisk stabilitetsprogram
Traction Control – Antispinnkontroll
Bi-Xenonlys – Svært lyssterke gassutladningspærer for både nærlys og fjernlys
Tekniske spesifikasjoner
Motor: 6-sylindret 3,0 diesel
Maks. ytelse: 177 hk ved 4.000 omdr/min
Maks. dreiemoment: 390 nm fra 2.000 omdr/min
Akselerasjon (0-100 km/t): 13,6 s
Toppfart: 179 km/t
Pris fra: kr 1.010.000,-
Pris testbil: kr 1.058.640,-

Forrige side

Neste side

 Innhold
 Annonser
 Samarbeidspartnere

  Copyright © motorweb.no. All rights reserved. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet.
Ansvarlig redaktør: Christian Tvedt
Webansvarlig: Andreas Jahren