Hovedsiden  
  Tester  
  - Testarkiv  
  Nyheter  
  - Nyhetsarkiv  
  Motorsport  
  Messer  
  Søk  
     
  Kontakt oss  
     

 Test: Subaru Outback

Pluss og minus
+ Motor
+ Firehjulstrekk
+ Standardutstyr

- Sittestilling
- Lavt bagasjerom
- Dyr til å være en Subaru

= En spennende bil i et veldig smalt segment

Motorweb mener

Vi føler ikke at Outback faller mellom to stoler. Den er ikke en SUV og ikke en stasjonsvogn. Den har rett og slett tatt det beste fra to verdener og slått det sammen i en "gunstig pakke" til 670.000,-. Så for deg som ikke er ute etter en SUV, men en sporty stasjonsvogn med litt ekstra bakkeklaring for å komme fram, enten på hytta eller hjemme, er Outback et perfekt kompromiss. Bare husk å besøke de andre i samme segmentet, Audi Allroad og Volvo XC 70, før du bestemmer deg.

Poeng
 Subaru Outback
Utseende og design
Form (10) 7
Praktisk (5) 4
Sum (15) 11
 
Førermiljø og interiør
Dashbord (10) 7
Stereoanlegg (5) 4
Støy (5) 4
Ratt (4) 3
Seter (7) 4
Sum (31) 22
 
Under panseret
Kjørekultur (10) 7
Motorlyd (7) 5
Komfort (5) 4
Sum (22) 16
 
Fun factor
Kjøreegenskaper (15) 12
Fun factor (12) 10
Tekniske duppedingser (5) 4
Sum (32) 26
   
Sum totalt (100) 75
Tekniske duppedingser
ABS – Antiblokkeringssystem
EBV - Elektronisk bremsekraftfordeling
Subaru Vehicle Dynamics Control – styrer "anti-spinn", stabilitetskontroll og midtdifferensialbremsen for optimalt veigrep under alle kjøreforhold
Symmetrical AWD – 4-hjulstrekk
Tekniske spesifikasjoner
Motor: 3,0 l 6-sylindret bensin boxermotor
Maks. ytelse: 245 hk ved 6.600 omdr/min
Maks. dreiemoment: 297 nm fra 4.200 omdr/min
Forbruk: 0,98 l pr. mil ved blandet kjøring
EURONCAP: 4 stjerner
Akselerasjon (0-100 km/t): 8,5 s
Toppfart: 224 km/t
Pris fra: kr 668.900,-
Pris testbil: kr 668.900,-

Forrige side

Neste side

 Innhold
 Annonser
 Samarbeidspartnere

  Copyright © motorweb.no. All rights reserved. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet.
Ansvarlig redaktør: Christian Tvedt
Webansvarlig: Andreas Jahren