Hovedsiden  
  Tester  
  - Testarkiv  
  Nyheter  
  - Nyhetsarkiv  
  Motorsport  
  Messer  
  Søk  
     
  Kontakt oss  
     

Test: Volkswagen Polo 1,9 Tdi Highline

Pluss og minus
+ Handling
+ Design
+ Motor
- Dyr
- Støy
- Sporing
= Et utrolig bra GTI-substitutt

Motorweb mener

En skikkelig diesel racer, med høy GTI-følelse. Man sitter utrolig godt i sportssetene og man kjører gjerne en lang omvei på turen hjem.
Poeng
VW Polo 1,9 Tdi Highline
Utseende og design
Form (10) 7
Praktisk (5) 4
Sum (15) 11
 
Førermiljø og interiør
Dashbord (10) 6
Stereoanlegg (5) 3
Støy (5) 3
Ratt (4) 2
Seter (7) 6
Sum (31) 20
 
Under panseret
Kjørekultur (10) 8
Motorlyd (7) 2
Komfort (5) 3
Sum (22) 13
 
Fun factor
Kjøreegenskaper (15) 13
Fun factor (12) 10
Tekniske duppedingser (5) 3
Sum (32) 26
   
Sum totalt (100) 70
Tekniske duppedingser
ABS – Antiblokkeringssystem
EDS – Elektronisk differensialsperre
ESP – Elektronisk stabilitetsprogram
Tekniske spesifikasjoner
Maks. ytelse: 100 Hk ved
Maks. dreiemoment: 240 Nm ved 1.800 omdr/min
Akselerasjon (0-100 km/t): 10,7 s
Toppfart: 188 km/t (elektronisk begrenset)
Pris fra: kr. 239.700,- med 1,9 l dieselmotor

Forrige side

Neste side

Innhold
 Annonser
 Samarbeidspartnere

  Copyright © motorweb.no. All rights reserved. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet.
Ansvarlig redaktør: Christian Tvedt
Webansvarlig: Andreas Jahren